Review Emoji Movie

Heel eerlijk: toen ik de eerste trailer van deze film zag, was dit een film waar ik niet zo veel zin in had. Hoe kun je nu een verhaal maken waarin emoticons de hoofdrol spelen en dat dan ook nog anderhalf uur boeiend is? Maar Kian wilde er heel graag heen en de zomer valt een beetje tegen 😉 dus gingen we op een regenachtige dinsdagmiddag naar de voorpremière van de emoji film.

Waar gaat de film over?

Het is een beetje lastig uit te leggen (maar heel simpel in de film). Alle emoji’s leven samen in emoji stad, in je telefoon. Een aantal van hen werkt en dat zijn de emoji’s die jij gebruikt. Het verhaal focust op Gene, een meh emoticon ☹ die er moeite mee heeft dat hij maar één emotie mag uitdrukken, terwijl hij er zo veel meer heeft. Toch verheugt hij zich enorm op zijn eerste werkdag, maar maakt zich wel zorgen of het hem zal lukken de juiste emotie uit te drukken als hij wordt geselecteerd. De telefoon is van Alex een verlegen jongen die verliefd is op een meisje in zijn klas. Als zij hem een berichtje stuurt kiest hij de meh emoticon als antwoord en dan gaat het mis. Gene raakt in paniek en laat al zijn verschillende emoties tegelijk zien. Hier begint het avontuur pas echt.
Alex wil zijn telefoon laten resetten (wat zou betekenen dat emoji stad en alle emoji’s zullen verdwijnen) en de smiley emoji (de allereerste emoji ooit en dus de leider van alle emoji’s) wil Gene vernietigen om wat hij heeft gedaan. Gene slaat op de vlucht samen met zijn vrienden High 5 en Hack om een manier te vinden om zichzelf te resetten zodat hij nog maar één emotie heeft en dus mag blijven bestaan. Hoe dat afloopt zul je zelf moeten gaan bekijken.

Onze mening

Kian heeft enorm genoten van de film. Hij heeft sinds kort een eigen tablet en kent dus alle emoji’s en app’s die in de film voorkomen. Wat ik er zelf van vond? Hij viel me enorm mee. Heel eerlijk: ik had in het begin wel wat moeite om mijn aandacht bij de film te houden, maar toen het avontuur door de telefoon van Alex begon, waarbij ze in allerlei apps terecht komen en daar allerlei opdrachten moeten uitvoeren om verder te komen, vond ik hem eigenlijk heel leuk. Ook zit er een duidelijke boodschap in de film en is het een mooi afgerond verhaal. Ik heb dus geen spijt dat ik met Kian mee ben gegaan. Was het de leukste film ooit? Dat niet maar hij was zeker vermakelijk.

De film is voor 6 jaar en ouder, ik denk dat dat vooral te maken heeft met de mogelijke complexiteit van het verhaal, dat hij voor jongere kinderen waarschijnlijk niet zo goed te volgen is, want ik heb niet echt andere redenen kunnen ontdekken (hij is zeker niet geschikt voor de allerkleinsten want er zitten best enge robots in die meh willen vernietigen, maar echt eng is hij nooit).

emoji film5

Anne