Het cadeau voor een vierjarige: een lunchbox!

egel

Toen mijn zoon Kian 4 jaar werd en dus voor het eerst naar school ging kreeg hij van ons voor zijn verjaardag een rugzak en een beker en lunchtrommel cadeau. Hij vond het prachtig, hij was inmiddels erg toe aan naar school gaan en deze cadeaus maakten dat helemaal echt.

Lunchtrommels en bekers vind je in allerlei soorten en maten (en in allerlei prijsklassen). Maar bij zo’n bijzondere gebeurtenis is het natuurlijk extra leuk als de lunchtrommel/ beker aansluit bij de interesses van je kind. Een webwinkel waar je zeker kunt slagen is de leukste lunch. Marije Woertman is een aantal jaar geleden  de leukste lunch gestart en is inmiddels een echte expert te noemen op het gebied van lunchtrommels en zeker ook de invulling daarvan. Naast de mooiste, leukste en meest handige lunchtrommels en drinkbekers verkoopt ze ook van alles om de inhoud zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Nog steeds geen inspiratie? Je kunt bij haar ook leuke workshops volgen.

Stel jezelf even voor
Ik ben Marije, getrouwd, ploetermoeder van 2 schatten van kinderen van 7 en 3 jaar.

Hoe ben je op het idee voor de leukste lunch gekomen?
Mijn oudste dochter (nu dus 7) was van kleins af aan een erg kieskeurige en langzame eter. Het was heel erg lastig om haar aan het eten te krijgen, en dat zorgde voor frustratie bij mij. Want je wil graag een goede moeder zijn en dat je kind goed en gezond eet. Ik ben gaan zoeken naar tips en inspiratie op internet en kwam toen terecht op Japanse sites met bento lunches. Japanse moeders maken hele uitgebalanceerde en dus gezonde lunches voor hun kinderen, en die er ook heel leuk en aantrekkelijk uit zien. Ik ben dat toen gaan doen voor mijn dochter. Met uitstekers leuke boterhammen maken voor de lunchtrommel naar school en ook het avondeten aantrekkelijk maken. Meer aandacht besteden aan het eten en dat vond ze heel erg leuk. Zo ging ze toch meer proeven, at ze veel minder met lange tanden en kwamen de broodtrommels leeg terug! Zodoende ben ik op het idee gekomen van de webshop. Om met leuke producten zoals een lunchtrommel met meer vakken, leuke lunch prikkers, of boterham uitstekers de lunch op te kunnen vrolijken en zo ouders of opvoeders te inspireren.

lunchbox banaan

In je shop gaat het over Bento, zou je daar iets meer over willen vertellen?
Bento komt oorspronkelijk uit Japan en zijn Japanse lunchtrommels. In Japan is het een kunst om de bento boxen zo leuk en origineel mogelijk te maken. Een bento lunchtrommel heeft altijd meerdere vakken zodat je het eten van elkaar gescheiden kan houden. Een Japanse bento lunch is heel gebalanceerd. Dat vinden ze in Japan belangrijk. Een Bento bestaat daarom uit 2 delen koolhydraten zoals rijst of pasta, een deel eiwit zoals vlees, vis, melk, kaas en eieren en 2 delen fruit en/of groente. Nederlanders zijn echte broodeters en onze lunch bestaat voornamelijk uit brood. En het leuke is dat je ook met brood zoveel leuke lunches kan maken!
lunchtrommels3

Naast lunchtrommels verkoop je nog veel meer, wat zoal?
In de webshop verkoop ik gewone lunchtrommels met allerlei leuke printjes. Ik vind retro erg leuk dus ik heb veel broodtrommels met retro prints zoals deze broodtrommel met hert en haasje of de broodtrommel met de spaceboy voor stoere jongens (en meisjes). Maar ook lunchtrommels met meer vakken zoals de Goodbyn Hero en de yumbox. In deze leuke lunchtrommels kun je bijvoorbeeld een beetje rauwkost, fruit, nootjes, yoghurt, kaas, worst, boterhammen doen en zo kan je een hele gevarieerde lunch maken. Daarnaast ziet het er ook meteen heel leuk uit al die vakjes met lekkers.

Natuurlijk verkoop ik ook drinkbekers, snackboxen en koeltasjes. Maar ik heb ook producten waarmee je de lunch kan opvrolijken zoals leuke lunchprikkers, uitstekers voor boterhammen die precies zo groot zijn als een boterham of voor juist hele leuke mini broodjes. Uitstekers waarmee je leuke vormen uit komkommers, wortels, paprika, kaas of wordt mee kan uitsteken. Handige bakjes voor in de lunchtrommel, of baran sheets waarmee je de lunchtrommel kan opvrolijken. Superleuke Japanse bento accessoires zoals kleine sausflesjes in de vorm van een leuke kikker of bloem, kleine mini bakjes met leuke beertjes. Japanners houden hier heel erg van en ik vind dat zelf ook heel erg leuk!

grapjes

Kunnen we in je winkel ook terecht als we een kinderfeestje willen geven?
Ik geef zelf geen kinderfeestjes. Maar je kan wel een heel leuk lunchfeestje zelf geven als kinderfeestje! Kinderen vinden het heel leuk om zelf leuke boterhammen te maken. Ze kunnen dan zelf boterhammen uitsteken in leuke vormen zoals een olifant, vlinder of een dinosaurus. Kinderen zijn heel creatief en maken vaak de meeste leuke creaties!

Wat zijn de meest populaire bekers en lunchtrommels?
Lastige vraag! De meeste populaire drinkbeker is de drink in the box. Dit is een alternatief drinkpakje dat je zelf kan vullen met water of aangelengde ranja. De drink in the box is er in 4 vrolijke kleuren en zien er erg vrolijk uit. Kinderen zijn er meteen enthousiast over. En zo leren ze ook beter water te drinken. De meest populaire lunchtrommel is de yumbox. Omdat het een handig formaat heeft, makkelijk open te maken is en lekvrij is. Je kan er een hele gevarieerde lunch in maken zonder dat alles door elkaar gaat, omdat er allemaal vakjes in zitten. De lunchtrommels zijn prijziger dan de normale lunchtrommel met maar 1 vak. Maar de yumbox heeft meer te bieden door de vakken en omdat ze lekvrij zijn.

02

Welke bekers en lunchtrommels in je shop vind je zelf het leukst?
De drink in the box gebruiken we zelf elke dag. Mijn kinderen zijn echt fan en de oudste drinkt daardoor meer water. O en verder, als ik heel eerlijk ben. Ik durf eigenlijk niet mijn ladekast te laten zien, want die puilt uit met uitstekers, mini bakjes, heel veel prikkers. Als ik dan toch 1 moet noemen dan zijn het de oogjes prikkers 🙂

Kian is gelukkig een hele makkelijke eter, maar ik krijg hier toch wel heel veel inspiratie van voor zijn schoollunches zeker als het continurooster volgend jaar wordt ingevoerd en hij dus elke dag op school gaat eten. Marije heel erg bedankt voor de leuke antwoorden en de inspiratie, wanneer Kian een nieuwe lunchtrommel nodig heeft kom ik zeker bij je kijken (die drink in the box klinkt trouwens ook heel goed )

Ben je zelf ook geïnspireerd geraakt? Al deze leuke producten en nog veel meer vind je hier.

Anne

Een gedachte over “Het cadeau voor een vierjarige: een lunchbox!

  1. Pingback: We swingen de stad uit! | Hiep en Hoera

Plaats een reactie